Tekniska data
 Citroën 11 BL / BN.          English version
MOTOR   BRÄNSLESYSTEM  
Effekt /rpm: 56 hk/ 3800  Förgasare: Fabrikat & typ * Solex 35 FPAI/FATIP
Kompressionsförhållande: 6,2 : 1  sept 1950 < * Solex 32 PBIC.
Kompressionstryck: 7,7 kg/cm²  sept 1950 < * Zenith 32 IN.
Vridmoment: 12,2 kgm/ 2000 varv. Bränslepump märke & typ: * AC * SEV * GUIOT.
Cylinder diameter: 78 mm. Pumptryck: 0,15 atm.
Slaglängd: 100 mm.    
Antal cylindrar: 4 in rad. GENERATOR  
Cylindervolym total: 1,911 liter Regulator , märke & typ: * Ducellier , * Citroën, *PR
Ramlagerläge borrning: 58,01 + 0,025mm. Ingångs spänning automat: 6,2 - 7,2 Volt.
    Brytar spänning regulatorr: 7,2 Volt.
KOLVAR   Volt: 6 Volt.
Material: Aluminium legering. Polaritit: Negativ jord
Spel kolv/foder: 0,06-0,08 mm.    
Kolvbult diameter: 20 mm. SMÖRJNING  
Kolvbult grepp: tumtryck Oljetryck: 2 - 2,5 kg vid 500 - 750 varv.
Kolvringar: 2 / 3 kompression    
  2 olieskrap FRAMVAGNS INSTÄLLNING  
Kolvringarnas gap: komp: 0,15 - 0,20 mm. Camber (hjulets lutning) : 1º ± ½
  oljeskrap: 0,07 - 0,10 mm. Caster (svängstyckets vinkel): 1½ º ±¼
    Toe out: 0 - 2 mm.
VEVSTAKAR   Hjulbas: 291 cm.
Lager spel: 0,05 - 0,06 mm. Däck dim: 11cv. 165 x 400 , Michelin X
Axialspel: 0,10 - 0,15 mm. Däck dim: 15cv. 185 x 400 , Michelin X
kolvbults spel i bussning  0,015 mm Vagnhöjd : fram / bak   BL/BN 295mm / 285/295mm.
VEVAXEL   Däcktryck  1,8 - 1,9 bar
Ramlager tapp: 50,00 mm. std. FOTBROMS  
Vevlager tapp: 47,990-48,000mm. std. Bromstrumma diameter: bak : 255 mm. + 2 mm.
Ramlager radialspel: 0,04 - 0,08 mm.   fram : 305 mm. + 2 mm.
Axialspel vevaxel 0,10 -0,15 mm. Bromsbandens längd per back  
Plats för mätning : Bakre lager 
(vid kedjedrevet)
fram primär: 287 mm.
    fram sekundär: 142 mm.
VENTILER   bak primär: 142 mm.
Ventilspel:        (inom parantes 11D) Insug 0,15, (0,20) mm.,varm bak sekundär: 127 mm.
                    (inom parantes 11D) Avgas 0,20, (0,25) mm.,varm bredd bromsband: 35 mm.
Ventilsätes vinkel: 30 grader ins / avg tjocklek bromsband: 5 mm.
Ventilfjäder tryck: Inre fjäder    
Fri längd: 43 mm. ÅTDRAGNINGSMOMENT  
Vid 16kg. belastning: 27 mm. Topplocksbultar: 3 / 5 kgm.(30/50 Nm.)
Vidj 9kg. belastning: 33 mm. Vevstaksbultar: 5 kgm./ 50 Nm.
Ventifjäder tryck: Yttre fjäder Ramlager överfall: 7 kgm./ 70 Nm.
Fri längd: 46,5 mm. Grenrörsbultar: 2 kgm./ 20 Nm.
Vid 30kg. belastning: 29 mm. Oljesump  1,2 kgm / 12 Nm
Vid 15kg. belastning: 37 mm. RYMD MÅTT  
Ventiltider:   Motorolja: 4,5 liter
Insug öppnar: 3º  före.ö.dödpunkt Oljetyp vinter: SAE 20 / 15w40
Insug stänger: 45º efter .n.dödpunkt Oljetyp sommar: SAE 30 / 15w40   (SAE 50)
Avgas öppnar: 45º före.n.dödpunkt Växellåda: 2 liter
Avgas stänger: 11º e.ö.dödpunkt Oljetyp: Hypoid SAE 90
    Kylsystem:11BL/11BN 7,5 / 8 liter
TÄNDNING   Bränsletank:11BL/11BN 45 / 50 liter
Tändstift: Marchal 5N  
  Champion H10 MÅTT EXTERIÖR
  K.L.G. F 50 Hjulbas BL / BN 2,91 mtr / 3,09 mtr
Elektrod avstånd: 0,5 - 0,6 mm. Total längd BL / BN 4,45 mtr / 4,65 mtr
FÖRDELARE   Total bredd BL / BN 1,67 mtr /1,79 mtr
Märke &  typ: *SEV *R.B. *DUCELLIER ÅTDRAGNINGS SCHEMA TOPPLOCKSBULTAR 11cv
Brytar gap: 0,45 - 0,55 mm.
Förtändning: 8º före ö.d.p
Max.förtändning.centrifugal: 26º vid 3200 varv.
Vacuum: 24º vid 35 cm.Hg.
Tändningsföljd: 1 - 3 - 4 - 2.
Plats att mäta grundinställning: Svänghjul. ( Öppning 6mm vid kopplingshus,vänster)
© CTA Service