Nya Förgasare & Fördelare
Nya FÖRGASARE
SOLEX 32PBIC
Finns även i 34PBIC utförande passande 11D motorn & Citroen ID19
      S32PBIC FÖRGASARE SOLEX 32 PBIC   (Perfo)
Bestyckningstabell HÄR
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
S34PBIC FÖRGASARE SOLEX 34 PBIC   (11D)

 S34PBIC-ID FÖRGASARE SOLEX 34 PBIC    (ID19 & HY)

S34PBIC-11D FÖRGASARE SOLEX 34 PBIC för 11D motorn. 
Skillnad mellan 34PBIC för ID19 & 11D
Priser: Prislistan
Nu kan nya SOLEX 32 PBICförgasare levereras.
Denna förgasare är utrustad med originalbestyckning av 
munstycken för att passa till din
Citroen Traction Avant
Tomgångsblandnings skruven sitter på rätt sida så att den är lätt tillgänglig.
Motorer som är svåra att ställa in & har en orolig gång
kommer att fungera utmärkt med denna helt nya
 Solex 32 PBIC
Start med varm motor kommer att bli lättare.
Lägre bränsleförbrukning kan man räkna med att erhålla
om motorn i övrigt är i god kondition.

Div begagnade förgasare finns.
 En ökning av storleken på huvudmunstycket från 1,4 mm till 1,5 mm
 i diameter gör större skillnad än man skulle tro. 
 Vilket denna ekvation visar:
 d² x ? : 4 = mm²
 1,4 x 1,4 x 3,14 : 4 = 1,54 mm²
 1,5 x 1,5 x 3,14 : 4 = 1,77 mm²
 Huvudmunstycke 150 släpper igenom ca. 15% mer bensin än 140.
 Med dagens moderna bensin som innehåller minst 5% etanol så 
 förbrukar motorn ca. 2,5% mer bränsle varvid det är en god ide att 
 öka  huvudmustyckets storlek

S152135 Huvudmunstycke  135
S152140 Huvudmunstycke  140 
S152150 Huvudmunstycke  150 

S156175    Correction jet   Ø9x7,5mm 175
S156190    Correction jet   Ø9x7,5mm 190
S156210    Correction jet   Ø9x7,5mm 210
 






1080115 Nålventil Solex (flottörventil) 1,7  M12x1.25. 2cv, Ami, GSA, B11, B15, mm
 


480393A  Rep sats Solex 32/34PBIC. Kpl sats: Packningar,membran, munstycken, flottörventil 



Membransatser till S32/34PBIC

T1005 membransats acc pump 32PBICC
SLUTSÅLDA



480393B PACKNINGSATS förgasare Solex 35 FPAI  (FATIP)   före 1950


Samt även till B15 förgasare

480393S  PACKNINGSATS förgasare Solex 30 PAAI 15cv 


480393Z  PACKNINGSATS förgasare ZENITH 32 IN (INA) med packn acc-pump


715024A TÄNDSTIFTKABELSET   15CV 
inkl kabel till spole, ny mjuk typ.
Magnetiskt avstörda kablar med så kallad trådlindad kärna, och med 
egenskaper som motsvarar (eller överträffar) de kablar vilka monteras som 
originalutrustning i personbilar tillverkade i bl.a. Italien, Frankrike och Sverige

715024 TÄNDSTIFTKABELSET   11CV 
inkl kabel till spole, ny mjuk typ.
Magnetiskt avstörda kablar med så kallad trådlindad kärna, och med 
egenskaper som motsvarar (eller överträffar) de kablar vilka monteras som 
originalutrustning i personbilar tillverkade i bl.a. Italien, Frankrike och Sverige
Priser: Prislistan


3080101 Carburator Peugeot 404 SOLEX M34 BICSA 
(endast på beställning)

3080102  Carburator Peugeot 404 SOLEX M34 BICSA+CO screw 
(endast på beställning)


 
 



 
 
 


453173 Bussning till fördelaren med insvarvade 
o-ringar invändigt & utvändigt.
Förhindrar oljeläckage.

Nr 709800
Ducellier. 
Ny fördelare med vacuumdosa.
Passande Citroen 11cv samt vissa
modeller av Citroen ID19.
 

Priser: Prislistan
 



Helt komplett med:
Fördelarlock, rotor, brytare, kondensator.

Har du en gammal sliten fördelare så
kommer din B11: att gå mycket 
bättre med denna helt nya fördelare.
Fördelarens tändkurva överenstämmer väl 
med den för Citroen Traction Avant 11cv.

DM 211-15 Fördelarlock till 
ovanstående nya fördelare. 
Tändkablar ut vid sidan

Priser: Prislistan
 



Se även den helt 
elektroniska fördelaren:

1401263 Classic Power Nition.

709398B TÄNDSPOLE  BERU Högeffekt 6v 
Priser: Prislistan
Efter att ha läst en artikel i Norska Tractionklubbens tidning om SEV tändspolens polaritet
Påståndet om att en tändspole tillverkad i frankrike av ett franskt företag för franska armen skulle vara 
kopplad för användning på amerikanska & engelska fordon väckte min nyfikenhet.
Kunde det verkligen vara så ??
Vi nu testat om dessa påståenden är korrekta. Information av det vettigare slaget 
hittades genom Google på ett MG Forum.
Ignition Coil Polarity
Test enligt denna information har utförts av Bengt Möllerberg & han informerar oss om att det faktiskt förhåller sig så
att att gnistan hoppar från sidoelektroden till mittelektroden om spolen inkopplas efter de märkningar den har.
Skillnaden är inte särskilt stor & märks normalt inte alls men om man vill så kan man alltså kasta om
inkopplingen på spolens Batt & RUP poler.

 

copyright: CTA Service  SwedenBack to index....