Ett nytt modernt startmotordrev som ersätter "Bendix" eller "Benada" 
till startmotorer för Traction Avant 11cv.

Inga fjädrar som kan gå sönder, lättare & smidigare.
A11350M Modernt Bendix startmotordrev 1300:-
Monteringsanvisning bifogas drevet.
Monteringsanvisningen kan även sparas ner som PDF fil HÄR
Montering utan specialverktyg


D533-21B  Bendix original startmotordrev nytt 1150:-




Startmotordrev typ "Benada" finns endast som utbytes.
Nya fjädrar finns.


Här nedan ses det nya drevet monterat på 11cv startmotor rotoraxel.
Monteringen är enkel, inga större modifieringar behöver göras.
(hålet i axeln för stoppskruven kan behöva borras upp lite)
Monteringsinstruktion medföljer.

Här nedan ses det nya moderna startmotordrevet monterat på 11cv rotoraxel.
Som jämförelse ser ni original Bendix startmotordrev.
Det nya moderna startmotordrevet kan alltså ersätta både Bendix & "Benada" typ av startmotordrev.

11cv startmotor komplett monterad med det nya startmotordrevet.


701497 Startmotor ankare (rotor) 11cv komplett nytt (ej utbytes)
701355 BENDIX FJÄDER STARTMOTOR  (PLATT MODEL)

701805 "BENADA" FJÄDER STARTMOTOR  (RUND MODEL)


701164/5  STARTMOTORKOL "CITROEN" (4ST) 17x9mm 


700338 GENERATORKOL "CITROEN" (2ST) 17x6mm




701043 Fjäder startmotorkol Citroen 11cv / 15cv


701829 Bendix specialbult till Bendix fjäder 
701227 Låsbleck till Bendix specialbult 
Kolsatser, bussningar, mm finns alltid i lager.


701290 Startmotor 11CV ,UTBYTES, utan startkontakt


712410R Reparations set för startkontakt Citroen


700001 STARTRELÄ (SOLENOID) 6v 130 amp  Nyhet nu lägre pris
Se prislistan

Se bild med inkopplingsanvisningar


70001A Dragströmbrytare för startsolenoid med oval kopp "D" 
Passar direkt i det hål där startwiren sitter.


700044 Startknapp för startsolenoid, för 22mm hål



Startwire, bussningar, främre hals, kolsatser, bendixbultar, mm finns på lager
Prislista


Hur fungerar det då med det nya moderna startmotor drevet.
Alldeles utmärkt är svaret då CTA har testat funktionen.
Se det hela på You Tube
Nu även testat i min egen Traction 1951 - se videon

copyright: CTA Service  Sweden.